Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-04-20

Cykeln på tåget

Hej och god kväll!

Fredagsmys hos många barnfamiljer nu kan jag tänka mig. Själv så sitter jag på tåget mot Mjölby där jag sedan ska byta till ett annat tåg som tar mig till Lund. Där hämtar Linda upp mig! Kvällen är räddad. Tycker om dom här stunderna på tåget ändå, få lite tid där jag inte kan pressa in saker att göra. Har lyssnat på Tyngre Träningssnack och avsnittet om "Träning och Motivation", jag är ju redan frälst men intressant ändå det här med hur man skulle kunna få människor som inte redan är frälsta att börja röra på sig. Då menar jag inte heller att alla ska börja tävlingscykla, men vi har ju ett problem med att allt fler människor sitter allt mer stilla. Dessutom i kombination med en allt sämre kosthållning. Men hur får man en människa som inte gillar träning att börja röra på sig, och sedan också fortsätter med detta?

Med mig på tåget har jag, förutom min ryggsäck, också min cykel faktiskt. Hoppas få möjlighet att cykla lite i helgen. Det blir en vilodag idag, välbehövligt ändå. Men nu ska det väl pangas på ett tag framöver, får se om det går att få någon fart på skutan till tävlingarna som snart är här. Är sjukt pepp! 

Tre cyklar och en tågtidning med cykelartiklar, inte så illa. På Tåg i Bergslagen så får man ta med sin cykel. Borde ju vara självklart överallt, men så är det ju inte. Därav att min cykel är i kartong. Det kan bli lite mer kinkigt när jag åker SJ-tåg från Mjölby annars. Cykel i kartong är okej, cykel utanför kartong är inte okej. Lite mycket märkligt synsätt från SJ kan jag tycka.

Nu står vi i Motala och snart är vi i Mjölby där jag ska släpa ut cykeln för ett tågbyte. Vi hörs snart igen!
__________________________________
Du vet väl för övrigt att jag också finns på andra sociala medier?
- På YouTube så samlar jag tävlingsvideos, någon vlog och lite annat smått och gott. Prenumerera gärna på min YouTube-kanal genom att klicka här. Tack på förhand!
- På Instagram lägger jag ut bilder från cykellivet och en del stories under dagarna, kika in och följ mig gärna.
- Jag har en Facebook-sida också där jag lägger ut länkar till bloggen och lite annat. https://www.facebook.com/henrikoijer/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar