Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-01-03

Zwift igår, mera skidor idag

Hej och god kväll!

Igår så startade CVR World Cup på Zwift och jag var med! Jag har ju kört någon form av preseason tidigare, men om jag förstått det hela rätt så startade dom riktiga tävlingarna igår kväll. Jag hade lite svårt med fokuset där mellan gipsningarna men ville ändå köra det och göra mitt bästa.

218 cyklister fick resultat och jag blev 47:a bland samtliga dessa. Precis som alltid så vill jag ju mer, men det där var vad som fanns i kroppskrället så det är ju bara att tacka och ta emot.

Loppen i Zwift brukar kunna starta med en halvspurt, men gårdagens bana innehöll en ganska svettig backe också som kom ganska precis efter den där halvspurten i starten. Så under loppets första 5 minuter så snittade jag 398 watt. Då hann jag ändå bli avhängd på kuppen av dom typ 34 första.
Tänkte att det var ju trist att bli avhängd av så många så tidigt, när jag liksom ändå var förberedd på att det skulle smälla direkt. Tänkte dock att om jag bara håller mig där i gruppen om typ 35-70:e plats så kan vi nog hämta in några fler avhängda så småningom och kanske landa topp 30. Vi skulle köra fyra varv och på det andra så kunde jag inte hänga med när täten i denna grupp satte fart i backen. Hamnade nu i en lite mindre grupp om placeringarna typ 47-62 eller nåt. Skönt med en lite mindre grupp, men trist att återigen inte hänga med givetvis. På vår lite stabilare resa mot målet så hann vi hämta in någon trött stackare. Vi spurtade till slut om placeringarna 42-55 och jag blev som sagt 47:a. Bästa svensk blev någon som kallar sig Puncheur SWE och hen blev 24:a.

Ingen toppenstart på denna World Cup. Men jag fick lite poäng att ta med mig framöver så får vi se hur det här landar. Jag har inte riktigt koll på själva formatet om jag ska vara ärlig. Men kul är det!

Vill ni spana på träningsdata från gårdagens race så finns det här: https://connect.garmin.com/modern/activity/2410560864

_________

Nu över till någonting helt annat. Idag har jag nämligen åkt skidor igen, utför alltså. Denna gång med mina barn Ebbah och Filip och även denna gång i Romme Alpin. Jag hade ju hyrt utrustning där för två dagar och liftkort hade vi, så vi var där ett gäng timmar och åkte och hade det härligt.

Jag körde ju utför för första gången igår, men mina barn är mer rutinerade med två respektive tre utförsdagar. Vi började därför med att åka en enkel nybörjarbacke bara för att jag skulle få koll på deras skillz. Jag gjorde mitt livs första utförsåkningsvurpa då jag hakade i Ebbahs skida efter typ 20 meter i första åket. snyggt jobbat, farsan!

Resten av dagen gick ganska bra. Ja, bortsett från att dom lagt in typ en svart brant i en blå nedfart mot sydsidan. Utan att skylta om det innan. Där blev jag stående ett tag med Ebbah medans vi såg andra människor falla en efter en... Något för anläggningen att förbättra kanske.
Men ner kom vi och barnen var glada till ungefär när vi var på väg till bilen, då märktes det att dagen ändå hade tagit ut sin rätt.

Jag har nu i kväll kollat på begagnad skidutrustning för att se om jag hittar något att åka i framöver, det är ju ändå rätt kul det där med att bara åka utför trots allt.
Dab!

Nu ska jag köra ett kvällspass, så hörs vi om det imorgon. Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar