Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-01-06

Dags för SM idag!

Hej och god morgon!

Cirka en och en halv timme kvar till det som Swedish Zwift Riders kallar för Svenska mästerskapen i Zwift. Jag tänkte vara med, Linda tänkte vara med och vi har fått låna en testcykel med Garmin-pedaler av Christoffer Hansson här i stan, stort tack! Det är fler duktiga cyklister som tänker köra. Såg att Jesper "Slangen" Svensson hade anmält sig och en annan duktig cyklist var Kimmo Kananen. Sen har jag ju koll på Janne Jakobsson och det är en del andra namn där jag känner igen också. Ska bli kul att få köra mot så många svenskar! Många är ju onekligen väldigt duktiga på att internetcykla på Zwift också, så det är väldigt öppet känner jag kring vem som kan vinna. Jag har faktiskt ingen aning. 134 cyklister anmälda just nu men man kan anmäla sig ända fram till start och jag tror att många anmäler sig på slutet. Nästan bara svenskar än så länge, kommer bli så fett.

Loppet är cirka sex mil långt och med tre längre backar. Så här ska nog banan se ut om jag har förstått det hela rätt:

Igår skulle jag ju köra 4x4 min och det gjorde jag. Nästan. Jag körde i alla fall tre hela intervaller och sedan totalt två minuter till. Men benen var helt rökta så jag fick lasta av och trampa ur istället. Hade då kört på 360, 360 och 364 watt.
Benen kändes värdelösa redan när jag drog igång uppvärmningen och en del bakom det är väl att jag hade gått ner 2.5 kilo sedan nyårsdagen. Så det fanns liksom inget pang i buggarna. Till idag har jag därför sett till att äta upp mig lite igen så det ska finnas något att ta av när det snart ska köras hårt igen.
Fick lite sällskap av Johan Wetso på intervallerna igår, tack för det. Det höjde moralen något även om benen var som två betongblock.

Nu är det dags att börja race-peppa här hemma, vi ses på Internet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar